Bosch WAS32742NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAS32742NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Plug 12-01-2012
Geschreven voor: Bosch WAS32742NL

Mooie wasmachine. Ooit gekozen als koop via deze site en daarna gekocht bij de lokale witgoed winkel.
Zoals gezegd is de opening groot, ruimte goed en de was is goed schoon.
De opties lijken eindeloos; wij gebruiken de stand 'witte/bonte was' en wassen op max 40graden. Met alle andere opties doen we eigenlijk in de praktijk weinig. Halve wasjes en blabla hebben we ook niet, dan wachten we nog met wassen.
Ik heb wel onlangs het plastic hendel waarmee de deur open gaat in mijn handen gekregen met het opendoen, afgebroken dus. Kan misschien gebeuren, Bosch komt langs en hoop dat dit met goede service opgelost wordt. Zo niet, zult u dit lezen!
Verder is hij goed stil, wast dus goed en hoe het met de energie e.d. zit? Dat zou ik niet weten, want er zit geen energiemeter op... Hij moet zuinig zijn, daar gaan we dan ook maar vanuit.

hendrik-jan 03-03-2010

---------- update review 03-03-2010 ----------
Hierbij kom ik terug op een eerdere review. De wasmachine centrifugeert af en toe niet. Volgens de servicemonteur komt dit door onbelans herkenning.
Als er te weinig was in zit gebeurt dit vaker. Wij vinden 3 winterjassen te gelijk wassen niet weinig, maar toch centrifugeert de machine niet. Klacht bij bosch gedeponeerd, ik ben benieuwd naar de oplossing

---------- oude review 20-02-2010 ----------
Wasmachine aangeschaft via internet zonder hem gezien te hebben.
De trommel van deze machine is ruim bemeten, de deur is groot genoeg om alles makkelijk naar binnen en buiten te krijgen.
Hij wast snel, stil en schoon.
Het manchet is makkelijk te reinigen na een wasbeurt van voetbal kleding. Iets wat bij onze vorige wasmachine van AEG een ramp was.Dit manchet heeft minder randjes.
Hij is mooi van vormgeving, maar iets minder plastic achtige uitstraling had hem beter gestaan. AEG en Miele hebben dit beter voor elkaar. Van de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, maar omdat het allemaal redelijk aanvoelt een 8

sanjuud 08-02-2010
Geschreven voor: Bosch WAS32742NL

Het is een joekel van een machine, daarmee bedoel ik niet de afmetingen van de buitenzijde maar de inhoud van de trommel!
Deze trommel is makkelijk te vullen door de groote vulopening (die niet omkeerbaar is enlinksdraaiend is).
Had hiervoor een brandt wasmachine met 6 kg inhouds trommel en het verschil merk je zekers, het allerbelangrijkste is natuurlijk het wasresultaat, deze is uitstekend te noemen.
We hebben dus wat gemist is het wasresultaat met de brandt, de was ruikt nu beter (was met de brandt muffig) de was is zachter, en de donkere "sluier" lijkt weg te zijn!
Ik moet er bij zeggen dat we met een gezin de trommel van de brandt altijd (te)vol hebben gehad en bij deze houdt de was nog wat bewegingsruimte.
De motor is vele malen stiller dankzij de koolborstelloze motor, ben al een keer naar zolder wezen lopen met de gedachten dat de machine klaar zou zijn maar bleek nog bezig te zijn met centrifuge!!!!
De vorige machine konden wij van beneden horen of hij al klaar was!
De 1600 toeren: De was komt er goed draag uit, de droger moet er minder werk voor doen wat resulteert in een lager energie verbruik van de droger, tevens komt er bij dat de wasmachine een A+++ label heeft!
De instellinen zijn "ouderwets" te selecteren met de bekende draaiknop en het "verfijnen" van het wasproces kan digitaal gebeuren op een duidelijk display, de machine heeft veeel mogelijkheden en het wijst voor zich hoe en waarvoor de programma's voor dienen.

Al met al een supermachine, al heb ik voor de rest geen ervaring met vergelijkende concurenten, het contrast tussen een 9 jaar oude brandt en deze bosch is wel erg groot!
Zekers een aanrader, miele was toch een te grote stap en denk dat het prijsverschil zich niet laat terugzien in de kwaliteit, maar dat is mijn mening.